31 يناير 2010

بعترف




لنخرج قليلا عن كهف الصمت هذا
.
.
طالبة معايا دلوقتى انى اعترف
وحتى كتابة اخر حرف دلوقتى
مش عارفة انا عاوزة اعترف بإيه!
بس انا حاسة ان عليا حمل كبير
وعاوزة اتخلص منه
ف-انا عاوزة اقول انى
.
بعترف ان انا مش زى ما انتوا فاكرين
مهما كان اللى انتوا فاكرينه دة ايه
واللى انا معرفوش اصلا!
.
بعترف انى انانية..بحب بابا يدينى من الشيكولاته بتاعته
ومش برضى اديله حته..بحجة انه عنده السكر :(
.
بعترف انى انانية برضه عشان بحب اخلى بابا يعلمنى حاجات
وبستخسر ادى لبابا حبة من وقتى اعلمه ازاى يعمل كوبى وبيست على الكمبيوتر
.
بعترف انى وحشة اوى فى حاجات بس مش عارفة ايه هيا؟
هو كدة وخلاص!
.
بعترف انى لما حد يزعلنى مش بسامحه بسرعة
ومش بنسى لكن بتناسى
ودى حاجة وحشة فيا وعاوزة اغيرها
لانى لو حبيت ان ربنا يسامحنى يبقى لازم اسامح غيرى
.
بعترف انى متسلطة وديكتاتورية فى حاجتين:
الحب والحق
.
بعترف انى ساذجة وبثق فى الناس بسرعة وعندى مبدأ 
ان كل الناس كويسة حتى يثبت العكس
وحتى لو ثبت العكس بالتمسلهم العذر
اذن فالنتيجة واحدة
ساذجة
.
بعترف انى مش باردة بس بعرف امثل البرود
واتعلمت ارد بابتسامه صفرا للى بيغيظنى
بس قلبى من جوايا بيتحرق
.
بعترف انى ضعيفة بس بمثل القوة
.
بعترف انى ببكى بالليل بس
عشان محدش يحس
.
بعترف انى عنيدة فى اللى شايفاه صح حتى يثبت العكس
.
بعترف انى حزينة دلوقتى
.
بعترف انى حقيرة بين الناس
لكن مكرمه عند ربنا كونى انسان
مش أكتر
.
بعترف بالذنب إياه فى اليوم إياه 
فى الساعة إياها فى الدقيقة إياها
فى الثانية إياها
وأستغفر الله وأتوب إليه
.
بعترف ان دة أكتر بوست ممل كتبته فى حياتى!
...
..
.
هذه الاعترافات قابلة للزيادة!

ليست هناك تعليقات: